یزدفردا "اين روزها نام سازمان ملي جوانان تداعي‌كننده ازدواج است. كمتر خبر و گزارشي از ازدواج مي‌خوانيم و مي‌شنويم كه سازمان ملي جوانان نسبت به آن اعلام موضع نكرده باشد. اين تداعي، مديون نگاه ويژه دولت نهم به امر ازدواج جوانان و از آن مهم‌تر پيگيري رياست اين سازمان نسبت به توجه ويژه مسوولان به اين امر است. محمدجواد حاج‌علي‌اكبري با 44 سال سن اولين روحاني است كه بر كرسي سازمان ملي جوانان تكيه زد و به عنوان معاون رئيس دولت نهم در امور جوانان همچنان فعاليت مي‌كند.
موقعيت‌ خاص جمعيتي ايران كه 36 درصد جمعيت را جوانان 14 تا 29 سال تشكيل مي‌دهند، باعث شده تا دولت‌ها در سال‌هاي اخير موضع‌گيري خاصي نسبت به جوانان اعمال كنند. طي ماه‌هاي اخير از سوي سازماني كه حاج علي‌اكبري سكان آن را در دست دارد، بارها نسبت به افزايش سن ازدواج و جمعيت جوانان ازدواج نكرده در جامعه ابراز نگراني شده است و شايد به همين دليل كوشيده است تا با اطلاع‌رساني، برپايي نشست‌هاي مختلف با كارشناسان و تشويق ‌رسانه‌هاي خبري به طرح مساله ازدواج در جامعه از بار اين نگراني بكاهد.
 هر چند برخي از كارشناسان را عقيده بر اين است كه حاج علي‌اكبري و همفكرانش در سازمان ملي جوانان، نگاه سنتي به ازدواج دارند و موقعيت روز جامعه و دشواري‌هاي اقتصادي موجود را در اين زمينه ناديده مي‌گيرند. اما سازمان تلاش كرده براي كمرنگ كردن اين ادعا با استفاده از سياست‌هاي تشويقي، اعطاي وام و اولويت‌‌دهي به جوانان در خريد و كمك هزينه مسكن و... به مقوله تنگناهاي اقتصادي ازدواج جوانان بي‌توجه نباشد.
به هر حال مركز ثقل نگاه رئيس سازمان ملي جوانان، ازدواج، هويت و اوقات فراغت جوانان بوده و صد البته هنوز سياست‌هاي اجرايي وي براي رسيدن تا مرز مطلوب، راه درازي در پيش دارد.
ولي به هرحال نقطه قوت حاج علي‌اكبري در سازمان ملي جوانان، ارتباط مطلوب با رسانه‌هاي جمعي به عنوان پل ارتباط با جوانان، گفتگوي مستقيم با جوانان و تلاش‌ براي شكستن تابوهاي فكري نسبت به نيازهاي غريزي جوانان است.
هر چند سازمان ملي جوانان در تشكيلات دولت، نهادي سياستگذار است اما پيگيري حاج علي اكبري و مديرانش منجر شده تا در سال‌هاي اخير عملكرد سازمان شكل اجرايي‌تري به خود بگيرد. هنوز 6 ماه تا پايان دولت نهم باقي است شايد حاج‌علي‌اكبري بتواند مطالبات طرح شده جوانان را بيش از گذشته جامه عمل بپوشاند؛ چرا كه جوانان به غير از ازدواج نيازهاي ديگري هم دارند كه تامين آنها به مدد حرف برش‌دار رئيس روحاني سازمان ملي جوانان ميسر خواهد بود.
منبع:جام جم
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا